1. Wykonywanie obowiązków określonych w ustawie o finansach publicznych, a w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości budżetu Związku zgodnie z obowiązującymi zasadami,
2) współpraca przy opracowaniu projektu budżetu,
3) współdziałanie przy opracowywaniu projektów uchwał w sprawie budżetu Związku i projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie,
4) prowadzenie gospodarki finansowej związku zgodnie z obowiązującymi zasadami,
5) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu,
6) dokonywanie w ramach kontroli wewnętrznej:
a) wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w ramach powierzonych mu obowiązków,
b) wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonania planu finansowego jednostki oraz jego zmian,
c) następnej kontroli operacji finansowych i gospodarczych jednostki stanowiących przedmiot księgowań,
7) opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Przewodniczącego Zarządu dotyczących prowadzenia rachunkowości, a szczególności:
a) zakładowego planu kont,
b) obiegu dokumentów księgowych.
8) dokonywanie analizy budżetu związku i bieżące informowanie Zarządu o jego realizacji,
9) sporządzanie sprawozdań liczbowych i opisowych z realizacji budżetu Związku,
10) zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej,
11) prowadzenie spraw płacowych pracowników Związku,
12) realizacja i obsługa kredytów zaciąganych przez Związek.
2. Główny Księgowy kieruje Referatem finansowo – budżetowym, Referatem księgowości opłat oraz Referatem windykacji pod kątem merytorycznym i organizacyjnym, do którego obowiązków należy.